6 Ekim 2013 Pazar

Çin böreği

Malzemeler:
  • yufka
  • haşlanmış tavuk
  • soğan
  • havuç
  • lahana
  • kabak
  • biber
  • soya sosu
  • rise vermicelli
  • sıvı yağ

Rise vermicelli Türkiye'de bulunur mu bilmiyorum ama benim evde olduğundan  kullanmak istedim, tedarik edebilirseniz içine koyun ama yoksa problem değil o kadar. Vermicelli kullanacak olursanız, elinizle biraz kırıp yarım saat kadar ılık-soğuk su içinde onu bekletip açılmasını sağlayın. Bir avuç dolusu kuru vermicelli yeterli olacaktır. Daha önce haşladığınız tavuk göğsünü veya budunu ince uzun olarak didikleyin

Soğanı yemeklik doğrayın, bir kase kadar lahanayı ince ince doğrayın, havucu ve kabağı (bu sefer evde yoktu ben kullanmadım ama varsa) kırmızı ve yeşil biberi jülyen doğrayın. 2 yemek kaşığı yağda önce soğanı öldürün, lahana ve havucu ekleyip soteleyin. 2 yemek kaşığı kadar kaynar su ekleyin daha çabuk pişşin, Su çekmeye yakın biber ve kabakla birlikte soya sosunu ekleyin. Benim kullandığım soya sosunun kıvamı çok yoğun, bir çay kaşığı kadar yetiyor ama Türkiye'de satılan soya sosları çok sulandırıldığı için 1-2 yemek kaşığı koymanız gerekir. Biraz tuz ekleyin ve tüm malzemeleri soteleyin. Kabak hemen pişecektir zaten. Sebzeleride fazla öldürmeyin derim. Tavanızı kapatın içine varsa vermicelli ve tavuk etlerini ekleyin, ve harmanlayın. Soğuması için bir kenara alın. 

Yufkanızı 6 veya 8 parçalara bölün Soğumuş harcı bol koyup siğara böreği gibi sarın. Kızgın yağda pişirin ve yağını alması için bir peçeteye alın. Acı sosunuz varsa veya acı salçanız, onu biraz ketjap ile karıştırıp sos yapabilirsiniz. Sosa banıp yediğinizde daha lezzetli olacaktır. 
Afiyet olsun!

Daha önce yayınladığım çin böreklerinin linklerinide vereyim. Siz yeterki yapmak isteyin :)

Spring rolls - çin böreği tarifi

Pirinç yufkasında Çin böreği tarifi


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder