5 Şubat 2014 Çarşamba

Japon Usulü Sebze Çorbası

Malzemeler:
  • bir kase lahana
  • bir soğan
  • bir sarımsak
  • bir havuç
  • 3-4 mantar
  • iki kaşık un
  • sıvı yağ, tuz
  • süt 

 

Uzun bir aradan sonra tekrar MerHaBa!
Bu çorbayı Japon asıllı komşumuz yapıp tattırmıştı, beğendiğim için tarifini istedim ama ismini sormayı unutuyorum bir türlü :) O içine ızgara edilmiş köfte parçaları koymuştu, isterseniz tavuk göğsü de koyabilirsiniz ama ben sade sebze olarak da beğendim. Kendisi Çin lahanası kullanmıştı ama onu herkes her yerde bulamayacağı için normal lahana da kullanabilirsiniz. Arzu ettiğiniz sebzeleri ekleyin. Bezelye, pırasa ve mısır da yakışacaktır. Allah ne verdiyse..

Sıvı yağda önce yarım ay veya yemeklik doğranmış soğanları 1-2 dakika soteleyin. Jülyen kesilmiş havuçları ve lahanayı da ekleyin ve birkaç dakika sotelemeye devam edin. (Tavuk ekleyecekseniz soğanla birlikte bir miktar kuşbaşı tavuğu soteleyebilirsiniz). İki yemek kaşığı unu sebzelerle kavurun. Unun kokusu çıktığında Bir bardak su koyun ve güzelce karıştırın. Topak olmamasına dikkat edin. (Tencereninde dibine yapışmaması için sebze soteleme ve un kavurma işlemini ayrı bir teflon tavada da yapıp tencereye aktarabilirsiniz. Suyun üstüne 2-3 bardak süt koyun ve toplam 5 bardaklık sıvı olarak su ile tamamlayın. Mantarlar çabuk pişen sebze olduğu için onları sudan sonra ilave ettim. Kaynayana kadar harlı ateşte pişirin. Sonra altını kısıp 10-15 dakika daha pişirmeye devam edin. Kapatmaya yakın tuzunu ilave edin. Un ve süt çorbaya krema tadı verecektir.
Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder