12 Şubat 2014 Çarşamba

Kurabiyeli İrmik Tatlısı

Malzemeler:
  • 1 litre süt
  • 1 bardak şeker
  • 1 bardak irmik
  • limon rendesi
  • süt
  • kakaolu kurabiye
  • tarçın - hindistan cevizi

Süt, irmik ve şekeri bir tencereye alın, dibi tutmaması için ara ara karıştırarak pişirin. Aroma katması için rendenin ince yeriyle biraz limon kabuğu rendeleyin. Kaynayınca biraz koyulaşşın diye kısık ateşte 1 dakika kadar daha pişirin. Fazla piştiğinde çok katı olacaktır, kaselere aktarmakta zorlanırsınız. Zaten soğuduğunda katılaşıyor. Şeker severler için çeyrek ya da yarım bardak daha şeker ilace edebilirler.

Ben porsiyonluk hazırladığım için cupcake (kapkek) kalıplarını kullandım. Kolay çıkarabilmek için önce suyla hafif ıslatıp fazla damlalarını silkeledim. Yarıya yakın  tatlı koydum. Ufak bir kaseye bir miktar süt koyun. Kakaolu kurabiyeleri (veya arzu ettiğiniz - evde bulunan başka biskuvide kullanabilirsiniz) süte hemen sokup cıkardım ve tatlının üstüne koydum. sonrada irmik tatlısı ile üstünü kapattım. Porsiyonluk sunum için kapkek veya küçük kaseler kullanabilirsiniz ama borcama yayıp dilimleyerek de servis yapmak mümkün.

Tatlı soğuduktan sonra birkaç saat dinlenmesi için buzdolabına kaldırın. Servis için kalıptan çıkarıp üstüne tarçın, hindistancevizi veya çikolara ile süsleyibilirsiniz. Hafif, basit ama çok lezzetli bir ikram :)
Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder