5 Şubat 2014 Çarşamba

Sebzeli Noodle

Malzemeler:
  • 200-250 gram noodle
  • mantar
  • beyaz lahana/ Çin lahanası
  • soğan
  • sarımsak
  • havuç
  • ıspanak
  • soya sosu
  • sıvı yağ, tuz


Lahanayı sevdiğim için bol lahana kullandım. Normalde doğranmış hali bir kase kullanırım, bu sefer tepeleme bir yemek tabağı kadar vardı. Bu sefer sırf sebzeli olsun istedim. Sebzelerde sınır yok, istediğinizi kullanın.


Soğanı, lahanayı ve havucu jülyen doğrayın. Sıvı yağda önce sıganı, sonra lahana ve havucu soteleyin. Soya sosunuzun kıvamına göre 1-2 yemek kaşığı soya sosu ilave edin, sebzeleri bir çevirin ve yarım çay bardağı kadar sıcak su koyun. Orta ateşte sebzeleri 5 dakika kadar pişirin. Bu arada kaynar suya noodle makarnanızı salın. Eğer noodle bulamıyorsanız, erişte veya spagetti de kullanabilirsiniz. Tabii pişme süresi o zaman uzayacaktır. Ispanakları ben daha önce başka bir yemek için hafif haşlamıştım o yüzden buna en son aşamada ilave ettim. Önceden haşlamazsanız. Doğranmış 4-5 mantarı, ufak bir kase ıspanağı ve sarımsağı ilave edin. Ateşte bir çevirin. Tavanıza noodle'ları ve bir miktar suyunu da ilave edin. Soya sosunu seviyorsanız bu aşamada bir miktar daha ekleyebilirsiniz. Yarım çay bardağı makarna suyu yetecektir. Tuzunu koyun ve yemek suyunu çekene kadar (5 dakika gibi) pişirmeye devam edin. Ara ara karıştırın. Ve servise hazırlayın.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder