21 Şubat 2014 Cuma

Kuskus Salatası

Malzemeler
  • kuskus makarna
  • havuç
  • mısır
  • bezelye
  • kornişon turşu
  • dereotu
  • maydanoz
  • zeytinyağı
  • tuz, baharat
  • limon
Kuskus makarnasını tuzlu ve sıvı yağlı bol suda haşlayın. Yapışmaması için ara ara karıştırın. Yapacağınız kişiye göre miktarını ayarlayın. Yarım paket (250 gram) kullandığınızda şiştiğinden 2 kiloluk bir kabı dolduracaktır. Diri kaldığı için ben pakette yazan süreye 2-3 dakika daha ekliyorum. Tencerenin altını kapattıktan sonra, makarnanın üstüne bir bardak soğuk su ekleyip kapağını kapatıyorum. 5-6 dakika kadarda böyle demliyorum süzmeden önce. Bu yöntemle makarna daha da kabaracaktır.

Soğumuş kuskus makarnasını derin bir kaba alın. Kullanacağınız miktari kafanıza göre uygulayın. Varsa biraz bezelye (ben önceki gün yemek için haşladığım bezelyeden ayırmıştım azıcık). Havucu rendeleyin, bir tutam maydanoz ve dereotu kesip ekleyin, kornişon turşuyu ufak doğrayın, mısır da koyduktan sonra tuz, zeytin yağı ve limonda koyduktan sonra tahta kaşık yardımıyla tüm malzemeleri harmanlayın.
Arzuya göre mayonezde kullanabilirsiniz. Lezzetli ama tabii daha yağlı olacaktır. Yarım paket için küçük bir kasenin içine bir yemek kaşığı mayonez, 2-3 yemek kaşığı zeytin yağı, yarım limon ve bir miktar tuzu çatalla çırpın, homojen hale getirin. Makarnanaya koyun ve tahta kaşıkla karıştırın.Nane ve pulbiberle süsleyip servise hazırlayın.
Afiyet olsun!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder