10 Şubat 2014 Pazartesi

Terbiyeli Düğün Çorbası

Malzemeler:
  • et ve et suyu
  • şehriye
  • yoğurt
  • limon
  • un
  • tereyağı
  • tuz ve baharat

Normalde düğün çorbası kuzu gerdandan yapılır ama kuzu etini herkes sevmeyebiliyor. Buzlukta kemikli et vardı bende düdüklüde onu bol suda haşladım. Düdüklüde et veya tavuk haşlarken kokusu hafif olsun diye içine bir soğan ve 1-2 defne yaprağı koyuyorum. Et haşladığınızda bir miktarını didikleyip suyu ile birlikte dondurucuya atabilir, çorba yapımında bunu kullanabilirsiniz. Ben öyle yapıyorum. Hem pratik oluyor, hem de sırf bir çorba için et pişsin diye o kadar uğraşmıyorum. Neyse gelelim çorbaya.

2-3 su bardağı et suyuna sıcak su ekleyerek iki - iki buçuk litre olacak şekilde tamamlayın. Kaynadığında yarım çay bardağı şehriye ve bir çorba kasesi didiklenmiş dana veya kuzu eti ekleyin. karıştirin. 10 dakika kısık ateşte şehriyeler kabarsın diye pişirin. Ayrı bir kabın içine 3-4 yemek kaşığı yoğurt, 2 yemek kaşığı tepeleme un ve yumurtayı kırın ve güzelce çırpın. Tencereden 2-3 kepçe çorbadan ekleyin ve terbiyeyi ılıştırın. Karıştırarak terbiyeli sosu çorbaya ekleyin ve yüksek ateşte kaynayıncaya kadar karıştırın. Bu şekilde çorbanız kesilmeyecektir. Kaynayınca tuzunu ekleyin ve bir taşım daha pişirin. Yarım limon suyu sıkın. Servis esnasında isterseniz tereyağında biraz pul biber kızartıp kaselerin üstüne dökebilirsiniz.

Ben unu en son koyuyorum ama arzuya göre ilk başta bir miktar tereyağında unu kavurup suyu öyle ilave de edebilirsiniz. Yoğurdun yanı sıra yarım bardak sütte katabilirsiniz. Ben bazen azıcık havuçta rendeliyorum mesela.  
Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder