8 Temmuz 2013 Pazartesi

Tonlu Makarna Salatasi

Malzemeler:
  • yarım paket makarna
  • (konserve) mısır
  • (konserve) bezelye
  • ton balığı
  • taze soğan
  • dereotu
  • mayonez
  • zeytinyağı
  • tuz ve baharat

Yarım paket kadar makarnayı haşlayın ve soğutun. Bezelye tercihe kalmış, ben denemek istedim ve yakıştırdım. Benım gibi taze bezelye kullanacaksanız, makarna ile birlikte bir avuç kadar taze (veya buzluktan) bezelyeyi kaynamış suya ilave edebilirsiniz, birlikte pişerler.Konserve kullanacaksanız süzdürüp yıkayıp diğer malzemelerle birlikte kullanın.

Mısırınızı karıştırma kabınıza alın, üstüne 2-3 taze soğan ve bir tutam dereotu doğrayın, bir kutu ton balığını ufalayıp yağı ile birlikte üzerine ilave edin. Son olarak tuz ve mayonez ekleyin (ben yağlı diye fazla eklemedim, tercihinize kalmış). Bezelye ve makarnayıda ilave ettikten sonra hepsini güzelce harmanlayın. Arzuya göre üzerine karabiber ve pul biberde ekleyebilirsiniz. Makarnanız çok olduysa, ton balığının yağı yetmeyebilir, ona göre zeytinyağı da takviye edersiniz.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder