18 Ocak 2013 Cuma

Kereviz Çorbası

Malzemeler:
  • 1 adet orta boy kereviz
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 1 kaşık un
  • 1 kaşık zeytinyağı
  • yarım limon
  • yarım portakal
  • yarım bardak süt

Kereviz yeni tanıştığım bir sebze olduğu için ben de yeni yeni nasıl pişirilir diye öğreniyorum. Geçen yemeğini yapmıştım. Bu sefer çorbasını deneyelim dedim ve nette bulduğum tariflerden bir karma yaptım sayılır.. Denemekte fayda var :)
Bu arada benim kereviz biraz fazla yoğun kıvamda olduğu için içine portakal suyu da koymak istedim.. güzelde oldu bence. 

Havuçtan biraz rendeleyip bir kenara ayıralım. Doğranmış olan havuç, kereviz ve patatesi 4-5 bardak kaynar suda yumuşayıncaya kadar pişirin. Suyunu bir kenara suzup sebzeleri el blenderı ile püre haline getirin. Suyunu ilave edin, koyu kıvamda olduğu için 1 veya 2 bardak kaynar su daha ilave edebilirsiniz. İçine portakal ve limon suyunu da sıkıp ocağa alın. Ufak bir tencerede yağı ve unu koyun hafif pembeleşinceye kadar karıştırın. Sonra yavaş yavaş sütü ilave edip topaklanmasın diye karıştırın. Bu karışımı çorbanın içine ilave edip birlikte kaynayıncaya kadar karıştırın. Tuzunuda koyun ve bir taşım kaynatın. 
Kerevizin yaprakları güzelse blenderdan geçirmeden önce birkaç yaprak ilave edebilirsiniz.

Servis esnasında üzerine tereyağ, veya hafif olsun diye kırmızı bul biber ve karabiber ekleyin.
Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder