9 Eylül 2013 Pazartesi

Cumalıkızık 2

Cumalıkızık köyüne bir de yaz mevsiminde gidelim dedik ve Ramazan bayramından sonra bir cuma günü gitmeye karar verdik. Bol bol resim çekerim diye heveslendim ama kısmetime o gün hava maalesef kapalıydı, hani ne yağdı, ne de açtığı için istediğim şekilde çekim yapamadım.. Evlerin üstünde güzel bulutlar görünsün istedim ama kapalı havada gökyüzü gri olunca o masalsı tabloyu yakalayamadım tabii ki.
Bu linkte ilk gezimizden bahsetmiştim:
http://gulfemce.blogspot.com/2013/01/cumalkzk.html


Cumalıkızık, Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı olan Tarihi bir Osmanlı köyüdür. Kınalı Kar dizisi sayesinde daha bir ünlenmiştir. Ankara asfaltı üzerinde Bursa'dan Kestel istikameti yönünde Otosansit'i geçtikten sonra sağdan köye ayrılan yolu bulacaksınız. Otosansit'in içinden de bir yol olduğunu gösteren bir levha var. Ben maalesef giderken o yolu kullandım. Hem yolu uzatmış oluyorsunuz, hem de tek gidiş dönüşlü, kıvrımlı bir dağ yolu gibi aynen. Yola girdikten sonra U dönüşü yapma imkanı pek yok. Ama yolun sonu köye varıyor yani. Hafta sonları daha kalabalık olduğundan hafta içi bir gün gidelim dedik. Arabayı çok rahat park ettik, her yer boş gibiydi. Ve oradan köy meydanına yürüdük.
Meydanda köy halkının yapmış olduğu ürünler satılıyor. Tarhana, köy ekmeği, reçeller, salçalar, erişte, yazmalar, örgüler gibi. Bana fiyatları biraz yüksek geldi. Geçen sefer gitmek nasip olmamıştı. Bu sefer Kınalı Kar'ın çekildiği konağa gidelim dedik. Köy meydanından yukarıya doğru devam edince yol ikiye ayrılıyor, sağ taraftan gittiğinizde konağa daha çabuk varabilirsiniz. Sol taraftan devam edince 'cin aralığı'na çıkıyor. Bir önceki yazımda oradan bahsetmiştim. Linkini yukarıda paylaştım zaten.


Konak iki kattan oluşuyor. İçeri girdiğinizde bir iç bahçesi var. Masalar, çiçekler ve çeşitli aksesuarlarla süslenmiş. Konağın üst katına çıkmak için merdiven başında ayakkabılarınızı çıkartıyorsunuz. Her yer halı serili. Veranda şeklinde geniş bir balkonu var. Odaları farklı şekilde düzenlenmiş. Birinde mesela 20 kişilik kocaman bir yer sofrası. Birinde sadece masa sandalye ve alt resimde gördüğünizde hem yer sofrası, hem de masadan oluşuyor. Duvarlarda dizi oyuncularının resimleri asılı. Yemek yemeseniz bile, girip gezin derim. Cumalıkızık'ın köy kahvaltısı ve gözlemesi meşhurdur. Geçen sene yediğimiz yer ile konakda ki fiyatlar aynı olmasına ragmen gözlemenin boyutu daha küçüktü. Bursa'nın çoğu turistik ve tarihi yerlerinde olduğu gibi burasıda Arap turistlerin istilasına uğramış. Maasallah köy kadınları ürünlerini satabilmek için çat pat Arapça bile öğrenmişler. Köy kadınları biraz cins olabiliyorlar. Arka sokaklarda oturan köy sakinleri resim çekmenizden rahatsız olabilir. Hepsi ile sohbette edemezsiniz. Biz de bayan olmamıza rağmen birazcık dalaştık diyebilirim :)) Ama her şeye rağmen şehrin gürültüsünden uzak birkaç saat geçirmek, başka bir zamanda gezindiğini hissetmeye değer..
İmkanınız varsa ve yolunuz Bursa'ya düşerse, kesinlikle uğramanızı tavsiye ederim!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder