30 Nisan 2013 Salı

Ebru: Dalgali

Dalgalı ebru görünüş olarak çok güzel bir ebru çeşidirir. Daha önce 3-4 defa denemiştim ama o zamanlar dalga aralığını düzgün yapamamıştim resimdekiler gibi. Geçen hafta hazırladığım kitre maalesef çok suluydu ve çiçek yapmak istememe rağmen bu mümkün değildi. O yüzden ancak battal ebru çesitlerine yönelmem gerekirdi. Neftli yeterince denediğim için bu sefer dalgalı ebruya yönelmek istedim.

Dalgalı ebrunun bir diğer adıda İspanyol'dur. Netten öğrendiğime göre zaten biz bu ismi pek benimsemesek bile rivayetlere göre bir İspanyol ebru çırağının icad etmesiyle literatüre bu isimle geçmiştir. Her şeyde olduğu gibi bunda da sanatımıza ve tarihimize sahip çıkamamışız işte.
Dalgalı ebru her türlü ebrudan yapılır. Genelde koyu renkte çok daha hoş duruyor. Ama eğer üzerine hat veya yazı yazmak isterseniz daha açık renkleride tercih edebilirsiniz. Bir rengi içine birkaç damla öd ve az su ekleyerek 2-3 renk tonu elde ederseniz o da kağıda ayrı bir derinlik katacaktır. Önemli olan Battal ebruda olduğu gibi mümkün mertebe boşluk kalmaması. Ben burada renk tonları ve şal desen battal üzerine çalıştım.
Daha kolay olsun diye normal boy kağıdı ikiye ayırdım teknede daha rahat hareket etsin diye. Biraz tekniği geliştirdikten sonra kağıdın kenarlarından 2şer parmak kesseniz de yetecektir. Yapmak istediğiniz örneğe göre misal kağıdın bir ucunu tekneye koyar gibi değdiriyoruz ama diğer ucu elimizde Sonra gel git şeklinde hem tekne içinde hareket edip, hem de kağıdı samtim samtim tekneye yerleştiriyoruz. Böylelikle perde efekti oluşacaktır. Çok zevkli bir çalışmadır.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder