16 Eylül 2014 Salı

Lavaş Ekmeği

Malzemeler:
  • un
  • tuz
  • maya/karbonat
  • su



Mayasızda yapabilirsiniz. Ben evde köy mayası oldugu için az bir miktar onu kullandım. Bir buçuk bardak una, bir miktar tuz ve azıcık maya koydum. Yarım bardak ılık su ile yoğurdum. Bir saat kadar dinlendirdim. Karbonat kullandığınızda o kadar dinlendirmeye gerek yok. Elbette kuru mayada koyabilirsiniz, Hatta mayasızda yapabilirsiniz. Mandalina büyüklüğünde bezelere ayırıp merdane yardımıyla tabak büyüklüğünde açtım. Teflon tavada önlü arkalı bazlama gibi pişirdim. Ben fazla inceltmişim bazıları çıtır çıtır oldu. Piştikten hemen sonra beze sarın. Dışsarda kalınca kuruyup kıtır olacaktır. 

Bir kısmını dürüm olarak kullandım. Onun resmını çekmeyi unutmuşum :P
Ertesi gün arasına kaşar koyup tost yaptım. 
Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder