24 Ocak 2012 Salı

Kizarmis Puf Börek

Malzemeler:
  • 2,5 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu veya karbonat
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 2 tane haşlanmış patates 
  • bir kuru soğan
  • yarım kase beyaz peynir
  • kızartmak için sıvı yağ 

Malzemeleri bir karıştırma kabının içine alıyoruz ve yoğurdun üstüne karbonatı (veya kabartma tozunu) döküp karıştııyoruz. 1-2 dakika kadar beklediğinizde kabardığını göreceksiniz. İç malzemesi olarak kullanacağımız patates ve peynir harici diğer malzemeleri karıştırıp, kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğuruyoruz. Beze beze ayırıp, merdane yardımıyla daire şeklinde açıyoruz. 

İç malzeme olarak dilediğinizi kullanabilirsiniz. Ben patatesleri önceden haşladım ve soğanı yağda kavurdum. daha sonra patatesleri çatalla ezdirip soğanla birleştirdim. Yettiği kadar patates kullandım, gerisini de peynirle tamamladım. İç malzemeyi dairenin yarısına koyup diğer yarısını üstüne kapatıp kenarlarını sıkıca bastırıyoruz. Kızgın yağda pişirip havlu kağıdın üstüne alıyoruz. Biraz yağını süzdürdükten sonra servise hazırlar!
Afiyet olsun!






2 yorum:

  1. PUF BÖREKLER NEFIS GORUNUYOR ELLERINE SAĞLIK CANIM

    YanıtlaSil
  2. sey.. biraz gc bir cevap oluyor ama.. tesekkur ederim :) acemi asci selam eder hehehe

    YanıtlaSil