26 Şubat 2013 Salı

Havuçlu Şehriyeli Pilav

Malzemeler:
  • 1 adet havuç
  • 1 çay bardağı şehriye
  • 1 büyük su bardağı pirinç
  • tereyağı ve sıvı yağ

Pilavı herkes farklı şekilde yapar. O yüzden içine koyduğunuz su miktarıda değişir. Bazıları sıcak suda 15-20 dakika kadar beklettiği için tabii o pirinçe daha az su gerekmektedir. Ben tuzlu yıkayıp ılık-sıcak suda biraz bekletiyorum ki nışastasını aksın. Pirinç pilavı için 1 bardağa yaklaşık 1,5 su bardağı su ekliyorum.

Bir miktar sıvı yağda önce şehriyelerinizi kızartın. Şehriyeleri bir tabağa çıkartın. Kirbit çöpü gibi doğradığınız havuçları aynı tavaya kızartmaya başlayın. Havuç yağ sevdiği için yağ ilave etmeniz gerekebilir. Biraz kızarınca yağı ile birlikte şehriyelerin üzerine alın. Pilav tavanıza 1 yemek kaşığı kadar tereyağını eritin, yıkamış ve süzmüş olduğunuz pirinçleri kavurun. Ben büyük bir bardak kullandım. Zannedersem 1,5 su bardağına eş değer. Bir miktar tuz atın. Pirinçler kavrulunca üzerine havuç ve şehriyeleri ekleyin. Arzuya göre tavuk suyu veya bulyon koyabilirsiniz. Birkaç damlada limon sıkabilirsiniz. Kaynar suyunu koyun, yüksek ateşte 15-20 saniye kaynasın. Tuzunu kontol edin, gerekirse ilave edin. Altını kısıp suyunu çekene kadar pişirin. Şehriyeleride hesap ederek 1 bardak pirinçe, 2 bardak su koydum. Gerekirse biraz daha ilave edebilirsiniz. Eğer havuçla uğraşmak istemiyorsanız, havuçu rendeleyip pirinç kavrulduktan sonra ilave edin. 
Suyunu çekince altını kapatıp demlenmeye bırakın. 
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder