19 Kasım 2009 Perşembe

Berlin'den -2-

Guten Morgen,
Berlin'den yeni bir günle merhaba :P herkes su an uyuyor ama benim biyolojik saatim kalkma vakti oldugunu söyledigi icin bende uyanip bir bardak yesil cay yaptim kendime. Dunki kahve macerasindan sonra biraz icmeme karari verdim. Dun Fernsehturm'a ciktik. , yani televizyon kulesine. 1995'de ilk geldigimde cikmistim ama kizlar israr edince bir kere daha cikalim dedik onca seneden sonra. Hava kararmaya basliyordu zaten. sira yok dediler. Bileti alip hemen iceriye girdik ama asansor onunde sira vardi yinede.. 10 dakika civarinda bekledik sanirim. Manzara her yuksek binanin size sunabilecegi bir manzaralardan biri iste. Ama gunbatimini oradan izlemek daha bir farkli elbette. Benim icin asla bir Kizkulesi gibi olamaz o ayri :)

Oradan karnimizi doyurmak adina ve dun gezemedigimiz yerleri gezmek adina yine Neukoln, Karl Marx sokagi tarafina falan gitmeye karar verdik. Hava önceki güne göre daha rüzgarli ve soguktu. Uygun bir yer bulup girdik iceriye. Ben iskender istedim nedense.. belki de asil tattigim lezzeti tekrar yakalayabilir miyim diye olabilir. Neyse iste. Mekani dekorasyonu guzel ve ortam temizdi. Ama yardimci olan garsonda biraz farklilik vardi. Soda ismarlamamla basladi olay zaten. Bana mineralwasser dedikleri icecegi sunmak istediginde geri cevirdim. Hani bizim bildigimiz Türk usulü soda istiyorum deyince maalesef olmadigini ogrendim. Kizlardan biri yogurtlu Adana isteyince ne sekilde yapildigini sorduk. Bursa usulu, ekmeklerin uzerine yayildigini falan anlatinca, "serpme" diye lafini böldüm :P ve iskenderimi de o sekilde istedigimi ilave ettim. Mutfak bölümü karsimizda oldugu icin, sag olsun sesi de biraz yüksek oldugu icin hazirlayanlarla olan muhabbetlerini yakindan takip etme serefine nail olabildik. "gecen gun sen serpme yapmistin, bak simdi sunun yapisini izlede sen de ögren bir dahakine" gibi sozler :P geliyor gidiyor. "arkadaslar salata serpme olsun lütfen". Sonra cayimizin birinin demini actirmak icin geri verdik. "cayi biraz serpinde geri verin" diye biraz seyini cikarmisti :P Ufak tefek baska seylerde oldu da.. neyse cikista "bu sefer arkadaslara serpmeyi ögrettik, bir dahaki gelisinizde daha güzel sunacaklar insallah" diye saka da yapti (sanirim:P). Iste her yer "iskender" satiyorda, bunun asilini yedikten sonra, o lezzeti baska bir yerde bulamiyorsunuz kolay kolay.

Oradan alisveris merkezine girdik ve iceride biraz dolandik. Soguk bir yana, ruzgarli havada gezmesi de insani daha cok yoruyor. Kapli mekanlari aslinda pek tercih etmiyorum normalde. Her sey daha bir suniymis gibi geliyor bana. Biraz dolandik, biraz dertlestik. Ve bugunu de böylece tamamladik :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder